Eftersom det ej finns något protokoll från KF när demoex motion om att göra det möjligt att få kallelser via e-post röstades ner vet jag inte exakt hur detta beslut motiverades. Motionen röstades i vart fall ner och jag tror att det var av “administrativa skäl”.
Mitt förslag är att alla Demoex medlemmar (även andra) tar kontakt med kommunen och ber att få kallelser postat till sig. Vi skulle då också kunna påpeka att vi gärna skulle ta emot kallelsen via mejl…
Om 50 personer eller mer ska få kallelsen postad till sig borde kommunen inse att det är lättare och billigare att skapa en e-postlista än att stoppa ner 50 kallelser i kuvert och frankera.
Om kommunen inte har nån policy att inte skicka kallelser utanför Sverige vore det ju extra tydligt om fok bosatta utomlands anmälde sig för att vilja ha kallesler.
12 nov 2003 - Anders Fajerson
funktion finns i deras dokument verktyg om de har installerat det senaste version. Någon borde kontakta V. IT avd. för att klarlägga hur det står till med deras Net-it administration.
Idag (12 nov) lades protokollet från KF upp. Ungefär 50 dagar efter mötet.
Läggs kallelsen upp på nätet direkt? I sånt fall skulle en prenumeration i Net-it kunna lösa detta. Per kanske vet?
Jag har försökt få information inför det kommande mötet från ett par tjänstemän som tidigare har skickat oss dokument via e-post. En av dem skriver i ett artigt brev:
“Kommundirektören har som du vet beslutat att vi inte kan skicka ut handlingarna digitalt.”
Jag trodde bara det gällde politiska kallelser och protokoll, men det verkar som att Kjell Johansson har stoppat all information via e-post, från alla anställda på kommunen.
Vad ska man säga?!