Vallentuna kommun är dåliga på marknadsföring jämfört med andra kommuner. Den allt hårdare konkurrensen mellan kommunerna kräver att man använder de nyaste marknadsföringsmetoderna. Vallentuna är värt att marknadsföra och god marknadsföring lönar sig.
Ett exempel: Vallentuna gymnasium har gott rykte, men ändå söker sig mer än hälften av alla elever till andra gymnasier, lockade av intensiv marknadsföring. Bara dessa elever kostar kommunen 60 miljoner kronor om året i interkommunala ersättningar. Här finns miljoner att spara.
Kommunens totala marknadsföring kostar en bråkdel av del summan. Kommunen saknar i praktiken marknadsföring. Man har en person som ska sköta i princip allt. Hon gör ett bra jobb, men kommunen har över en miljard i omsättning. Då borde mer än en person vara professionell marknadsförare.
För
Med anledning av tidigare införd artikel, måste man konkretisera inom vilket område demoex. tycker att marknadsföring en från Vallentuna brister, bli konkret.
Skrivet av Jerry Gabrielsson, tis, 2008-07-08 08:39