Demoex

Fastställ Servicepolicy för Vallentuna kommun

Kommunens Ledningsgrupp har förslagit en förenklad servicepolicy för kommunen.

Ska servicepolicyn fastställas?

Ja
92% (11 röster)
Nej
8% (1 röst)
Antal röstande: 12

För

Redigera
(1 betyg)

Servicepolicyn är kort och kärnfull, vilket är bra. Enkla styrdokument har större chans att bli lästa och använda.

Emot

Redigera
Inga betyg ännu

Hej, Vad är det som vi skall rösta om, var finns förenklingen itill detta??

Vallentuna kommuns servicepolicy

Servicepolicyn bygger på vår kommungemensamma värdegrund – att vi har vi en professionell verksamhet som präglas kvalitet och kundfokus. Engagemang, allas lika värde och utveckling genomsyrar vår organisation. Övergripande mål: Andelen kommuninvånare som är nöjda med tillgänglighet, service och dialog ska öka.

Vår service kännetecknas av:  Att vi är till för våra invånare.  Att vi bemöter dem engagerat, individuellt och med respekt.  Att vi samarbetar för att nå effektivitet och helhetslösningar.  Att vi aktivt söker kunskap, reflekterar, utvärderar och förbättrar. För oss är tillgänglighet:  Att det är lätt att komma i kontakt med oss genom alla kanaler.  Att vi organiserar oss i funktioner och inte utifrån personer.  Att vi tar ett personligt ansvar för vår tillgänglighet.  Att vi har öppettider och inte telefontider.  Att vi återkommer så snart som möjligt, och senast inom två arbetsdagar oavsett genom vilken kanal vi har blivit kontaktade.

Som jag tolkar det så är det där den förenklade servicepolicyn.


This site is history. Direktdemokraterna is the future.